Hieronder vindt u onze gegevens, zoals wij deze verplicht zijn te publiceren, als zijnde een stichting die de ANBI status van de belastingdienst heeft.
NAAM EN ZETEL:
De stichting draagt de naam: STICHTING GEZAMENLIJKE GRUBBENVORSTER COLLECTE (hierna te noemen GGC).
Zij heeft haar zetel in Grubbenvorst, gemeente Horst aan de Maas.
RSIN/fiscaal nummer Stichting GGC is: 851275254
Postadres Stichting GGC is: Kloosterstraat 47a, 5971 BB Grubbenvorst
Doelstelling Stichting GGC:
Het jaarlijks organiseren van één gezamenlijke collecte in Grubbenvorst ten behoeve van verschillende landelijke fondsen voor goede doelen. Deze vervangen de individuele collectes die jaarlijks door deze fondsen worden gehouden.
Hoofdlijnen van het beleidsplan:
Het beleidsplan is vastgesteld op 01-
Werkzaamheden
Stichting GGC organiseert jaarlijks -
Manier van geld werven
In overleg met de andere dorpen binnen de gemeente Horst a/d Maas wordt de collecte elk jaar in week 15 gehouden.
In week 14 bezorgen vrijwilligers in Grubbenvorst huis aan huis (retour)-
In week 15 halen collectanten (vrijwilligers) de enveloppen weer op. De bewoners stoppen hun envelop in de gleuf van een afgesloten verzegelde ‘ophaalemmer’, die de collectanten bij zich hebben. De emmers worden na de collecte onder toezicht geopend, waarna het geld wordt geteld en daarna gestort bij de bank.
Vermogensbeheer
Stichting GGC beheert geen vermogen. Het geld dat bij de jaarlijkse collecte opgehaald wordt, wordt aansluitend overgemaakt naar de landelijke fondsen voor goede doelen, waarvoor is gecollecteerd. De stichting heeft een reserve van
€ 1.000 om mogelijke kosten voor de collecte van het jaar daarop te kunnen betalen.
Besteding van het vermogen
Zie onder ‘Vermogensbeheer’: Stichting GGC heeft geen vermogen.
De functie en namen van de bestuurders:
Voorzitter: Mevr. Saskia Kusters
Tel. (077) 3662260
Secretaris: Mevr. Loes Seuren
Tel. (06) 19720957
Penningmeester: Dhr. Tiny Huijben
Tel. (06) 51436402
Het beloningsbeleid:
De bestuurders van de Stichting GGC ontvangen geen beloning en kunnen enkel een beroep doen op vergoeding van daadwerkelijk gemaakte onkosten.
Activiteiten in 2022:
Er zijn in 2022 wel een 3-
In 2022 is er weer een normale huis aan huis collecte gehouden. Hierbij werden we geholpen door ongeveer 100 vrijwilligers die bij ieder huis aanbellen om naar een bijdrage te vragen.
Het totale bedrag hebben we gelijkwaardig verdeeld over de dit jaar nog 14 deelnemende nationale fondsen.
Nadat de bedragen waren overgemaakt hebben we een advertentie geplaatst waarin we de opbrengst hebben gecommuniceerd en de bewoners hebben bedankt.
De diverse advertenties, brieven aan collectanten en andere communicatie kunt u vinden onder het kopje “in het nieuws” op onze homepage.
Activiteiten in 2023:
In 2023 zijn er een 2-
De huis aan huis collecte is weer gehouden. De stichting is geholpen door ongeveer 100 vrijwilligers. Zij hebben deze editie de brieven bezorgd en hebben ze vervolgens weer opgehaald. Het bedrag is gelijkelijk verdeeld over de 13 deelnemende fondsen. Na het overmaken van de bedragen naar de fondsen is er een advertentie geplaatst in de Mededelingen. Hiermee hebben we de opbrengst richting bewoners gecommuniceerd en hen bedankt voor hun bijdragen.
Activiteiten in 2024:
In 2024 heeft er een bestuursvergadering plaatsgevonden en een vergadering waarin de coördinatoren afspraken gemaakt hebben over de werkwijze voor de collecte van dit jaar. De collecte wordt weer gehouden, net als in 2024.
Financiële verantwoording:
Ieder jaar stellen we in de coördinatoren-